АКТУЕЛНА ДЕЛА ЗА МЕСЕЦ ОКТОБАР

ЖЕНА ЦРВЕНЕ КОСЕ
Орхан Памук (аутор)

Шта спаја антички мит о краљу Едипу, персијску причу о Рустему и Сухрабу, случајну љубав гимназијалца и путујуће глумице црвене косе са копањем бунара на старински начин?
У којој мери је људска судбина плод свесних одлука, а у којој је одређују случајности? Да ли се митови обистињују? Књига која се бескомпромисно спушта у бунар људске душе.
Орхан Памук – писац непресушне списатељске енергије поново пред читаоцима са ефектном и узбудљивом причом која одгонета мистерију односа између оца и сина и коју свако може да прочита на свој начин и да буде у праву.

view_image

 

ЗУЛЕЈХА ОТВАРА ОЧИ
Гузељ Јахина (аутор)

„Роман Зулејха отвара очи величанствен је почетак. Он поседује одлику праве књижевности – погађа директно у срце. Прича о судбини главне јунакиње, татарске сељанке из доба раскулачивања, одише таквом оригиналношћу, веродостојношћу и магијом на које се ретко наилази у последњим деценијама у огромној бујици савремене прозе. Аутор враћа читаоца у уметност прецизног посматрања, танану психологију и, што је најбитније, у ону љубав без које се чак и најталентованији писци претварају у хладне бележнике болести времена. Израз „женска књижевност“ носи у себи нијансу потцењивања – углавном по милости мушке критике. Роман Гузељ Јахине – ван сваке сумње – јесте женски. О женској снази и женској слабости, о светом материнству, не на фону енглеске дечје књижевности већ на фону радног логора, пакленог резервата који је смислио један од највећих злотвора човечанства. И за мене остаје загонетка како је млада ауторка успела да створи тако моћно дело које прославља љубав и нежност у паклу… Од свег срца честитам ауторки на величанственој премијери, а читаоцима – на великој прози. Ово је блистави почетак.“
Људмила Улицка

114 Zulejha otvara oci

МОЈА ГЕНИЈАЛНА ПРИЈАТЕЉИЦА
Елена Феранте

Предграђе Напуља, друга половина педесетих година XX века. С једне стране сиромаштво и зачеци неког другачијег живота, а са друге богатство маште две девојчице, Лиле и Елене. Прва је мрачна, жестока, непоколебљива у свом одрастању. Друга је блага и наизглед потчињена, али управо из снаге оне прве успева да извуче сопствену. Њихово често сурово надметање, некад прикривено, а некад отворено, као да држи то Еленино и Лилино нераскидиво пријатељство. Бујна машта чини да две пријатељице виде живот који их окружује не као стваран, већ као неку страшну бајку. Но та је бајка истинитија и од најразумнијег увида у стварност. Прича о генијалној пријатељици испричана је у првом лицу. Приповеда је Елена као зрела жена, у тренутку кад сазнаје да је Лила својевољно нестала из Напуља, бришући сваки траг свог постојања.
Прва књига „наполитанске тетралогије“ уводи нас у једну од највећих прича написаних у овом веку, ремек-дело које је очарало критику и освојило публику широм света.

moja-genijalna-prijateljica

 

МУШКАРЦИ БЕЗ ЖЕНЕ
Харуки Мураками

Свака Муракамијева прича је као мали роман – све најзаводљивије одлике његовог приповедања имају још снажнији ефекат у овом облику. А сама форма дозвољава му да у оквиру истих корица испробава различите технике, стилове и композиције. За ову збирку прича, објављену девет година након претходне, сам аутор је рекао да би одговарала нечему што се у музици означава као „концептуални албум“. А кад смо код музике, сви љубитељи Муракамија чуће из његових речи и у овој књизи Битлсе, Бич Бојсе, Колмана Хокинса, Били Холидеј...

Збирка прича Ернеста Хемингвеја Мушкарци без жена свакако је била инспирација Муракамију да на потпуно особен начин обради ликове и осећања мушкараца од којих су жене под различитим околностима отишле. Јунаци његових прича постају најбољи пријатељи с љубавницима својих бивших жена, препуштају своју тинејџерску љубав најбољем другу, путују усамљени, јер их је жена оставила, док их на том путу, као у древним митовима, воде змије, умиру због неузвраћене љубави. Познати мотиви, али у оригиналном, муракамијевском паковању, чине дело пуно прикривене страсти. Ово су и приче о амбивалентности, о двоструким идентитетима, о томе како се не видимо, како понекад најмање познајемо оне с којима живимо.

view_image-1

ЧАРАПОКРАДИЦЕ
Павел Шрут

Да ли се и вама дешава да вам нестане једна чарапа? Не причам о онима које одува ветар са жице, или западну иза фиоке или их прогута машина за прање веша, па их после нађете. Причам о чарапама које мистериозно нестану заувек, загубе се негде где је немогуће изгубити било шта, о чарапама које су биле негде и наједном више нису, а уместо две исте нађете само једну. И после носите распарене чарапе, па испаднете расејани, или вас оптуже да сте аљкави и да не чувате своје ствари. Знате на шта мислим? Не брините – то се дешава свима. А није ни чудо кад у нашим кућама живе чарапокрадице, бића која живе од распарених чарапа. Шта, нисте чули за њих? Прочитајте онда ову књигу која ће једном заувек спрати љагу с деце којој нестају чарапе и доказати да су за то криви шашави, безобразни крадљивци чарапа.

Роман Чарапокрадице има све што књига за децу треба да има: јунаке који су довољно необични да привуку дечју пажњу и довољно налик деци да ту пажњу задрже, литерарно мајсторство захваљујући којем се у детињству изграђује књижевни укус, хумор, топлину и занимљив заплет који ће деци представити књижевност као авантуру која мами на истраживање и нуди уживање. Проглашен је најбољом чешком дечјом књигом прве деценије 21. века и сматра се врхунцем стваралаштва за децу славног чешког песника и дечјег писца Павела Шрута.

carapokradice_vv

 

 

 

 

Share Button

No Comments Yet.

Leave a comment