АКТУЕЛНА ДЕЛА ЗА МАЈ

УБИСТВО КОМТУРА - први део
Харуки Мураками (аутор)

Већ је у овом првом делу романа јасно да је Мураками у Убиству Комтура успео да обједини готово све главне и препознатљиве особености свог писања уз дубоке, слојевите и далековиде опсервације о савременом свету.

Главни јунак је сликар, портретиста на гласу, који се после развода повлачи у викендицу свог друга чији је отац познати сликар старије генерације. Једног дана на тавану проналази скривену слику „Убиство Комтура“, која у традиционалном јапанском стилу приказује истоимену сцену из Моцартове опере Дон Ђовани. Његов изолован живот у дивљини биће од тог тренутка испуњен бројним мистеријама, несвакидашњим сусретима и чудесним открићима.

Ово је књига о времену – о напору главног јунака да „доведе време на своју страну“ у намери да оно „постане његов савезник“ – и о истини, односно о немогућности да трагамо за истином, јер је данас „истина представа, а представа је истина“.

Можда ипак најзначајније – ово је књига о стварању и разумевању уметничког дела, о давању и примању, о размени.

НЕ ДАЈ МИ НИКАДА ДА ОДЕМ
Казуо Ишигуро (аутор)

Не дај ми никада да одем представља један од највећих комерцијалних успеха актуелног нобеловца Казуа Ишигура, али ни сама критика није остала равнодушна: Тајм магазин га је прогласио за најбољи роман у 2005. и укључио га у листу најзначајнијих дела написаних на енглеском језику у периоду 1923–2005. По књизи је снимљен истоимени филм са изванредном глумачком екипом.

У Хејлшаму, наизглед обичном школском интернату изван града, живе наизглед обични питомци који се на први поглед ни по чему не разликују од својих вршњака. Радња је измештена у време не тако другачије од времена у коме живимо. Наизглед. Ишигуро постепено уводи читаоца у, како ће се показати, мрачни и надасве шокантни дистопијски свет блиске будућности. Причу нам приповеда Кети која нас упознаје са својом ћудљивом пријатељицом Рут и помало смушеним момком Томијем. Њих троје су нераздвојни пријатељи и та блискост ће у једном тренутку постати исувише компликована за све.

ДОБРО И ЗЛО ТРЧЕ ЗАЈЕДНО
Владета Јеротић (аутор)

„Сматрам да сви људи на свету имају у себи неку представу о добру и злу.“ По речима Јеротића, човек увек тежи да некуда иде, напред, даље, да истражује. То ради и дете, али кад се нађе у непознатом простору брзо се враћа тражећи заштиту мајке. И многи људи држе се сигурног, ишли би напред где им је можда и боље, али им је сигурније да остану у сигурном окружењу иако се ту можда неће потпуно остварити.

РОДИТЕЉОВАЊЕ
Зоран Миливојевић (аутор)

Зашто се васпитање не може свести на пружање љубави? Како направити баланс између љубави и дисциплине? Како одгајати дете да постане функционални одрасли - само су нека од питања са којима се бави, али и нуди могуће одговоре др Зоран Миливојевић, психотерапеут у књизи у којој су сабрани текстови које аутор већ годинама објављује у Политици. Како постоји посебно занимање родитеља за ауторове текстове на тему васпитања деце, издавач се одлучио да управо колумне које се тичу проблема васпитања и односа родитеља и деце сабере у посебно издање и да га понуди оним читаоцима које занима искључиво ова тема. У књизи се, на једном месту, налази избор текстова о васпитању које је објављивао у Политици од 2009-2017.
ВИЛЕ И ВИЛЕЊАЦИ
Фрауд Брајан (аутор)

Објављена пре четрдесет година и продата у више од милион примерака широм света, књига Виле и вилењаци Брајана Фрауда и Алана Лија уобличила је представу вилинског света савременим генерацијама читалаца. Њихови цртежи и акварели митских бића – вила, гоблина, пиксија, богија, лепрекона, тролова и патуљака – оживели су занимање за виле и створења из маште у целом свету.

Сада се Фрауд и Ли враћају свом најтрајнијем и највољенијем делу у овом луксузном колекционарском издању.

Ревидирана и допуњена, ова публикација је много више од обичног реиздања: обогаћена је новим илустрацијама двојице великих уметника, а садржи и нове есеје Фрауда и Лија о трајном утицају Вила и вилењака и предговор чувене списатељице Џејн Јолен. Ова изузетна књига без сумње ће одушевити милионе љубитеља оригиналних Вила и вилењака, као и читаоце који се с њом сусрећу први пут.

Share Button

No Comments Yet.

Leave a comment