Изборник Затворити

НАЈЧИТАНИЈЕ КЊИГЕ У БИБЛИОТЕЦИ КУЛТУРНОГ ЦЕНТРА У МАЈУ

СЛУЧАЈ ВЛАСТИТЕ ПОГИБЕЉИ, КРИСТИАН НОВАК

„Случај властите погибељи” је нови, интригантан роман Кристиана Новака који се дубоко ослања на славну Антигону. У овој књизи, усамљени појединац налази се растрзан између закона и морала, правде и неправде, жртве и силника.

Кроз сукоб између јавног и приватног, мушког и женског, вредности и принципа, аутор храбро истражује неуралгичне тачке савременог друштва. Радња, испричана на филмичан, духовит, потресан и језички бриљантан начин, открива корумпиране структуре полицијског и образовног система. Роман поставља кључна питања о корупцији, лојалности, индивидуалности наспрам система, закона и морала, љубави и слободе, позивајући читаоца на грађанску храброст и ризик. Ово дело представља својеврсну докудраму која неумољиво демаскира тамне стране друштва, остављајући читаоца дубоко замишљеног над изазовима модерног доба.

Кристиан Новак је до сада објавио романе Објешени (2005), Чрна мати земла (2013) и Циганин, али најљепши (2016).

 

ПОНИШТЕНО, МИШЕЛ УЕЛБЕК

Уочи председничких избора у Француској 2027. на мрежама се појављује лажни видео погубљења министра економије, једног од водећих кандидата. Пол Резон, министров близак сарадник, позван је да сарађује у истрази обавештајних служби. Док се насиље из виртуелног прелива у стваран свет – терористички напади без преседана, с наизглед неповезаним циљевима, потресају Француску и читав свет – Пол се суочава с кризом средњих година, оцем на самрти и покушајем да поправи свој брак и одлучује да преиспита себе и своје породичне односе пре него што буде прекасно.

Прерушен у интригантан трилер, „Поништено” је дело политичке критике, анатомија претеће друштвене стварности, комплексан породични портрет, а пре свега интимна и егзистенцијална приповест о болу, смрти и љубави, која је можда једино што нас може искупити и спасти. Провокативан и апокалиптичан роман који, као што је и уобичајено за Уелбека, никога неће оставити равнодушним.

 

ОБУРВАНА ЗЕМЉА, РАТКО ДРАГИЋЕВИЋ

Да би се одупро „хазарској” судбини која је наткрилила малену насеобину названу Косовина, њен уистину последњи становник, Живорад Белопавлић, над гробовима својих праотаца, захваћен драмом сопственог и општег нестајања, испричаће аутентичним завичајним језиком, причу свог живота, синовцу, који ће је, срећом, прибележити и однети некуд. Казивачево око ће убрзо да утрне. Онда ће се и тишина и тама спустити на Косовину и прекрити трагове живота племена Белопавлића, као што је арапски песак затрпао хијероглифе Гилгамешовог „страха од смрти” али, једном ће, као што већ бива, ти трагови бљеснути, као „ископани стари мач” да би оне што долазе испунили смислом и лепотом постојања.

Ратко Драгићевић (1950, Мланча код Студенице), завршио је Подофицирску школу у Београду, студирао Саобраћај у Загребу. Објавио књиге песама: С ону страну коже (1986); Устрељен сном (1989); Испосница (1992); Да прогледам Господе (2006) и романе Обурвана земља (1992, 2002) и Амбис (1994). Члан је Удружења књижевника Србије. Живи у Београду.

 

КРАЈ ПРИЧЕ, ЛУИЗ СВОНСОН

У свету у коме је фикција забрањена, а писање злочин, бујна машта може да буде опасна.

Пет година је прошло откако је влада увела забрану књижевности и прогнала сву белетристику из књижара и библиотека. Ни деци не смеју да се читају приче за лаку ноћ, а писцима је строго забрањено да пишу.

Међу њима је и Рејч Капри, ауторка више бестселера и добитница највећих награда. И она је принуђена да се повуче у анонимност и да се бави нечим сасвим другим. Рејч, међутим, ипак потајно бележи збивања у новом суморном животу: застрашујуће посете владиних службеника; одласке у скровити подрум, где преко телефона чита приче бесаној деци; разговоре с Хантером, дечаком који је стално позива и који јој је украо срце; посете необичног продавца чаја.

Међутим, почињу да се догађају још чудније ствари, али у свету у ком људи преко ноћи нестају без трага Рејч више није сигурна шта је стварност а шта само њен параноичан страх.

Поготово кад свет све више личи на књижевност, а мање на реалност.